Parafia Bełżec

Złotą drogą do raju
10 października 2013 roku
(dodane 03.12.2013)

Wraz z wynikami konkursu o św. Stanisławie Kostce poznaliśmy trzech zwycięzców. Pierwsze miejsce zajęła Agata Stefaniec, drugie – Marta Górska, trzecie – Katarzyna Komadowska. Główną nagrodą była wycieczka w Góry Świętokrzyskie.

Laureaci wyruszyli na wycieczkę 10 października. Wyprawa rozpoczęła się o godzinie 7:00. Następnie po około dwóch godzinach jazdy zrobiliśmy postój na zjedzenie drugiego śniadania. Niespodziewanie wszyscy razem podjęliśmy decyzję, aby zwiedzić Sandomierz, który był po drodze naszej wycieczki. Do miasta weszliśmy Bramą Opatowską, która pochodzi z XIV w. Następnie poszliśmy w stronę Rynku. Zobaczyliśmy tam Ratusz z zegarem miejskim. Po obejrzeniu całego Rynku udaliśmy się w stronę południową. Przed naszymi oczyma pojawiła się Katedra p.w. Narodzenia Marii Panny i Błogosławionego Wincentego Kadłubka. Zainteresował też nas Zamek Kazimierzowski, który wybudowany był w stylu gotyckim. Nieopodal Zamku Kazimierzowskiego znajdował się klasztor dominikanów z kościołem św. Jakuba. Zaj-rzeliśmy również do wąwozu Królowej Jadwigi, który liczy 500 metrów. Po obejrzeniu tych pięknych obiektów wróciliśmy na Rynek, aby zjeść pyszne lody. Następnie udaliśmy się do sa-mochodu, aby udać się w oczekiwane Góry Świętokrzyskie. Podróż minęła bardzo szybko i radośnie. Gdy dojechaliśmy na miejsce, zostało nam 2 km pieszej drogi, która prowadziła przez Świętokrzyski Park Narodowy - olśniewający swoim pięknem w porze jesiennej. Głównym celem naszej wizyty było ucałowanie Relikwii Drzewa Krzyża Świętego znalezionego przez św. Helenę. Udaliśmy się więc do kaplicy. Tamtejszy ksiądz pozwolił nam zrealizować nasz cel. Po zwie-dzeniu Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego wypili-śmy gorącą kawę i zjedliśmy cia-steczka zrobione przez tamtejszych mnichów. W pobliżu Sanktuarium znajdowała się średniowieczna osada. Zobaczylismy, jak mieszkali i funkcjonowali nasi przodkowie.

Niestety, musieliśmy zakończyć naszą wizytę, ponieważ mieliśmy w planach zwiedzenie Jaskini Raj w Kielcach. W ostatniej chwili udało nam się zdążyć przed zamknięciem. Jaskini nie da się opisać słowami. Jest ona najpiękniejszą jaskinią w Polsce. Zamieszkują ją nietoperze i najniebezpieczniejsze pająki w naszym kraju. Uważam, że każdy powinien tam zajrzeć chociaż raz w życiu. Zapadał zmrok. Postanowiliśmy udać się do restauracji, aby zjeść gorący posiłek i odpocząć po całym dniu zwiedzania niesamowitych budowli i dzieł natury. Kielce, nocą wyglądały naprawdę pięknie, ale niestety trzeba było wracać do domu. Miejsca, które zwiedziliśmy, są zupełnie inne i niezwykłe w porównaniu z tym, co na co dzień nas otacza. Podsumowując, każdy powinien zwiedzić te urokliwe zakątki.

Autor: Marta

Źródło: Gazetka szkolna Publicznego Gimnazjum w Bełżcu INFOGIM 5 (73) WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2013 r.